Friday 3 February 2012

kisah hidupku (part I)


Di sini akan ku kongsikan pengalaman dan perjalanan hidupku dari seorang yg 'solo'kepada seorang yg bergelar isteri dan juga mama...

besala kan...kisah hidup seseorg 2 akan bermula sebaik shj dilahirkan,namun utk menjadi seseorng yg bergelar isteri dan mama plg tdk pn apabila mencapai umur 17 thn...2001 adalah tarikh di mana aku telah menamatkan zaman persekolahan ku.sambil menunggu keputusan spm,aku meminta kebenaran dr mak n ayah utk mencari rezeki sendiri..sambil2 tu dpt la jg meringankan beban mak n ayah.

januari 2002 aku diterima untuk bekerja di sebuah kilang membuat gula2 tp x lama pn hanya setakat 6 bulan.ini kerana aku keputusan temuduga untuk bekerja di salah sebuah kilang elektronik telah ku terima dan jawapannya ,,,yesss!!aku diterima dan mula bekerja  pada bulan 6 2002.

dan di sini la sglanya bermula......
6 bulan bekerja..aku berkenalan dgn seseorg yg kini telah bergelar suami kpd ku.yg peliknya kami x mcm pasangan lain yg punya perasaan cinta..kami hanyalah kawan biasa dan masing2 x menduga akan menjadi pasangan hidup...kekadang bila diingatkan balik terasa lucu pn ada...ye la kan x sangka kawan akan menjadi pendamping hidup ku sendiri...2 thn berkawan dan akhirnya pd penghujung thn 2005 kami bertunang.mmg  terkejut sgt ms mula2 suami mengatakan yg dia hdk mghantar rombongan meminang.mn x nya kita hanya sbg kawan  balik2 nk bertunang...pdhal selama berkawan mmg x pernah bercerita ttg hati n perasaan..apatah lg yg dikatakan 'special couple' mmg jauh sekali.

mula2 ingatkan suami main2 rupa2nya tidak...mungkin dah jodoh dan aku pla tanpa ragu2 menerima pinangannya...mgkin disebabkan kami dah lama kawan dan ada keserasian...tp waktu bertunang aku mta tmpoh selama 1 thn..kot-kot hati nk berubah...dan suami pla setuju dgn tempoh tersebut...dan syukur kpd TUHAN kerana selama tmpoh pertunangan kami tdk mpunyai masalah..maka pd penghujung thn 2006 iaitu 30/12/2006...adalah merupakan tarikh bahagia bg kami berdua kerana disahkan sebagai suami isteri...sejak berkahwin secara perlahan2 brlah ada perasaan yg 'special'kerana selama ini yg ada antara kami cm ada perasaan sbg kawan...tp mgkin betul kata org cinta slps kahwin mmg lain....  

1 comment:

  1. ewah2..bukan main lagi...so sweett...cm gula2 batu...hehehee

    ReplyDelete

terima kasih di atas komen anda....